Åsa Bergkvist, personalchef Region

Berätta om ditt jobb

Jag arbetar som personalchef för en region som producerar bostäder. Eftersom jag jobbar med människor ser mina dagar aldrig lika ut. Jag ansvarar för hela processen från rekrytering av nya medarbetare till avveckling och allt som ligger däremellan. Personalavdelningen är stöd och bollplank i alla personalrelaterade ärenden så jag har ett nära samarbete med linjecheferna. Jag finns också här för alla övriga medarbetare. När de har frågor som rör deras anställning, trivsel, välmående och utveckling inom företaget så kan de komma till mig. Jag har ett roligt, spännande och ibland också utmanande jobb med mycket variation.

Hur kom du in i Peab och vad gjorde du innan dess?

Jag sökte ett jobb som personalsamordnare 2008. Jag var då på väg tillbaka från min första mammaledighet och kände att det var dags för nya utmaningar efter att tidigare jobbat som HR-specialist inom Aker Kvaerner- och Metso-koncernerna. Det som lockade mig till Peab var att jag fick jobba med helheten inom personalområdet och inte specialisera mig så som i mitt tidigare jobb.

Vad är det bästa med att arbeta i Peab?

Jag har sagt det sedan jag kom hit och jag tycker verkligen så fortfarande. Alla underbara människor. Vi har så många duktiga, trevliga och på alla sätt fantastiska medarbetare inom Peab. Förutom att de får mig personligen att trivas så gör de mitt jobb som personalchef verkligen roligt och utvecklande.

Vi använder cookies. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används.