Peab i Finland bäst på kundnöjdhet, igen

Peabs Bostadsutveckling i Finland har tilldelats utmärkelsen mest nöjda bostadsköpare. Detta innebär att man kammar hem förstaplatsen för fjärde året i rad.

Peabs Bostadsutveckling i Finland har sedan kundundersökningarna började genomföras 2017, kunder som köpt bostad under 2016, utsetts till den bostadsutvecklare med mest nöjda kunder fyra år i rad. Resultatet från årets mätning visar att man återigen ligger en bit över branschsnittet. Man fick bland annat höga betyg i kategorierna ”Det är enkelt att vara kund”, ”Man månar om sina kunder” och ”Är ett pålitligt företag.”

När det gäller hur nöjd man är som kund så finns det inga genvägar.

Juha-Pekka Eskola, chef för bostadsutveckling i Finland

– Jag är väldigt glad och stolt. Det ligger mycket hårt arbeta bakom det fina resultatet. Men jag känner trots det att vi fortfarande har mer att ge och jag ser fram emot att prenumerera på förstaplatsen ett par år till, säger en glad chef för bostadsutveckling i Finland, Juha-Pekka Eskola.

Det är många samverkande delar som har gjort att man har de mest nöjda kunderna. Men om man trots den vetskapen ska peka ut något som är lite extra viktigt i sammanhanget så handlar det om närheten till marknaden och kunderna. Man prioriterar tydligt att finnas lokalt för det är bara genom den lokala närvaron man på riktigt kan förstå kundernas faktiska behov och önskemål.

– När det gäller hur nöjd man är som kund så finns det inga genvägar. Jag vet att det kan låta klyschartat men det är få resultat som är så beroende av att alla led och medarbetare gör sitt yttersta varje dag, säger Juha-Pekka Eskola.

Undersökningsföretaget EPSI Finland genomför årliga undersökningar, sedan 2017, där de bland annat mäter hur nöjd man är med sitt bostadsköp. Undersökningen bygger på ett antal frågeställningar som tillsammans ger ett samlat resultat på mellan 0-100. Peabs bostadsutveckling i Finland får höga betyg av kunderna inom en lång rad områden.  

Bilden återger bara gruppen som arbetar med bostadsutveckling i huvudstadsregionen. Det fina resultatet är ett resultat av alla fina insatser från alla medarbetare i hela landet.

Dela det här på:

Vi använder cookies. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används.