Peab har blivit nominerad som Årets Marknadsförare av MiH Guld 2023 - Marknadsföringsföreningen i Nordvästra Skåne.
Priset delas ut till den aktör som stått för något extraordinärt inom marknadsföring, kommunikation eller reklam. Det kan handla om ett helt nytt sätt att kommunicera, en kampanj med hög effekt, en unik och kreativ idé eller enträget insiktsbaserat och långsiktigt arbete som gett resultat. Peab har tillsammans med ForSea, Resurs bank och Nordea Open blivit nominerad i denna kategori.
Vägledande kriterier
- Uppnått goda resultat i förhållande till gjord investering
- Visat på bredden inom marknadsföring och kommunikation
- Inspirerat andra till bättre marknadsföring genom att visa kunskap, mod och kreativitet i er kommunikations
Motivering för Peabs nominering
Peab nomineras för sitt banbrytande arbete inom jämställdhet och inkludering i byggbranschen. Genom att lansera det innovativa kvinnliga lärlingsprogrammet Byggåret har Peab tagit ett stort steg mot att förändra den traditionella bilden av branschen och locka fler kvinnor att utforska hantverksyrket. Byggåret är ett betalt prova-på-år som sträcker sig från Kiruna i norr till Malmö i söder och kommer att finnas tillgängligt på orter där behovet av ny arbetskraft är som störst. Genom att erbjuda denna möjlighet till kvinnor, hoppas Peab inte bara öka mångfalden inom branschen, utan också skapa fler jobbmöjligheter och framtida utveckling på orten.
Gå in och rösta på Peab och Byggåret här >
(har du problem med att rösta, prova via mobilen utan wifi)